Az élet minőségével foglalkozunk! "Tanuld magad egészségesre!" „A jövő orvosa nem gyógyszerhez folyamodik, hanem felkelti páciense érdeklődését az emberi test gondozása, a táplálkozás, a betegségek okai és azok megelőzése iránt." (Thomas Edison 1847 – 1931 elektrotechnikus, feltaláló USA)... >>> BLOG

MENÜ

 

Generikus Marketing

1972 P Kotler: A Generic Concept of Marketing
(Journal of Marketing) nyomán

Philip Kotler  a marketingtudomány egyik legnagyobb alakja használta ezt a fogalmat 1972 -ben, a jövő nagy lehetőségeként. Az élet úgy hozta, hogy a S7S (System Seven oktatási cég) források alapján oktatott, és felépített Nu Skin hálózatok Kotler vizionált modelljét is továbbfejlesztették, és a gyakorlatban túlszárnyalják.

Ezt az értéket sajnos még nem publikálták. A cég dokumentumaiban még, a már ténylegesen meghaladott MLM (Multi Level Marketing) szisztéma szerepel a frachise-val kiegészítve. Az MLM -ről az emberek többségének valami rosszízű piramis modell szerű, pénzszivattyú  struktúrára jut az eszébe. Az ismeretek hiánya és a negatív propaganda erős hatást gyakorolt, mivel kiderült az MLM hangsúlyosan  a termék eladásáról szól. Az jó üzletépítők többsége nem mérlegeli a különbséget, „csak” jól csinálja. A családi működés (GM-DNS) alapú marketing modell középpontjában már nem a termékek eladása hanem az életminőség javítása áll.

Kotler azt írta hogy a generikus modell megoldásai:

– túllépés a szervezet-kliens diádon

– kapcsolatok sokrétűségére koncentrál

– strukturálisból funkcionális (minden tevékenységet átható marketing

– mindent a csere sikerének alárendelni (pl: éttermek, szállodák)

Ö is csak óriási lehetőségként említi meg az apa -> fiúk típusú (franchise szerű) információ, megtapasztalás és tulajdonságátadási,  örökítési és eltartási (visszafelé részesedés, passzív részesedés)  típusú folyamatokat.

 

Nos hogyan is működik a Nu Skin Generikus marketing (fiú ági tudás öröklődés)

Az APA tanult kommunikációs stratégiával örökbefogadásra nyitott és alkalmas jelölteket keres, úgy hogy a családi értékeket és előnyöket felvázolja a jelölteknek. A potenciális családtagjelölt érdeklődését a család egy sikeres tagja (nagy APA) elégíti ki (családi életről és működésről és a lehetőségekről). A tájékoztató után időt hagy (az APA) a tájékozódásra, a lehetőség megragadására. Ha a jelölt csatlakozni akar a családhoz erről nyilatkozatot tesz, és tapasztalatszerzés céljából vásárol (a család cégén keresztül) a család termékeiből („start” tananyag és családi csomag (GM-DNS)).

A  felső kapcsolat (APA szponzor) támogatással rendelkező családtag gyerek (üzletépítő) elkezd felnőni, tanul, nézelődik, megtapasztal, felcseperedik, és apa jelölté válik (van aki gyorsan van aki lassabban) Ő is gyerekeket akar. Alkalmazza a kommunikációs stratégiát és a családépítési technológiát. Azonosul a család szándékaival, eredményeivel, produktumaival (persze vannak testvérei is akivel jóban van, de nem szólnak egymás életébe). A családi életben tapasztalható magatartásminták befogadása, másolása és továbbadása a legfontosabb része a modellnek. A családi élet legfontosabb színterei a rendezvények. Minden rendezvényen ott kell lenni, hogy belső meggyőződéssé, tapasztalattá váljon a sikeres-ember attitűd.

Előbb utóbb jól kommunikálja, hogy ez a család jó, és amit csinálnak az is jó. Ennek az az eredménye, hogy (fiú) gyerekei (követői) lesznek, akiknek (generikusan, GM-DNS) átadja a családi technológiát és a hagyományokat. Arra törekszik, hogy évente négy-öt ügyes gyereke legyen. Mindegyiket kitanítja az alapokra, a források használatára (ahogy Ő tanulta) és bevezeti az iskolázási folyamatba. Jó példát mutat, hiszen ezt látta az apjától (szponzor), a gyerekei ezt megtanulják és továbbadják. Együtt mennek a családi rendezvényekre, de önállóan élik az életüket. Az apa minden helyzetben segít, és rendelkezésre áll.

Közben minden évben barátokra is talál, akik a család (bemutatott) produktumait veszik igénybe. Van olyan barát, akiről később kiderül, hogy ő is gyermek akar lenni (ez csak elhatározás kérdése). Ő is bekapcsolódik a család életébe. És ez így megy sok sok generáción keresztül. Ha már van 10-12 gyermeke és az unokák, dédunokák, ükunokák is jól követik a családi hagyományokat, a család képes arra, hogy az apát (napi rendszeres) munka nélkül is eltartsa.

A família hátterében a nagy családi vállalkozás áll ahol a termékek készülnek. Ha a családépítésben jeleskedik az apa, akkor akár a családi vállalkozás irányításába is bevonják. Ezt addig csinálja ameddig az ambíciója hajtja. Ha abbahagyja, szép nyugodt, de még így is aktív "öregkor" és nyugdíj (jogdíj) várja, mivel élettapasztalatára minden generáció számít.

Egyes családok vezetői a hagyományok és a tapasztalati technológiát (GM-DNS) átadó családi képzési rendszer működtetésére, fejlesztésére önálló vállalkozást hoznak létre így gyarapítva a famíliában és a nagy családi vállalkozásban felhalmozott tudást.

 

 

generikus3.jpg

 


 

 

Fontos

Szavazás

Egészségünket a gondolkodásunk hogyan befolyásolja?
A pénz a legfontosabb
A szeretet a legfontosabb.
A reményünk a legfontosabb.
A hitünk a legfontosabb.
Asztali nézet