Az élet minőségével foglalkozunk! "Tanuld magad egészségesre!" „A jövő orvosa nem gyógyszerhez folyamodik, hanem felkelti páciense érdeklődését az emberi test gondozása, a táplálkozás, a betegségek okai és azok megelőzése iránt." (Thomas Edison 1847 – 1931 elektrotechnikus, feltaláló USA)... >>> BLOG

MENÜ

A fekete bogyós ősi erő 6x

A múlt század első felében Szent-Györgyi Albert ismerte fel, hogy a  bogyós gyümölcsök  tartalmaznak egy biológiailag aktív vegyület családot, az ún. flavonoidokat, melyek fontos szerepet játszanak az egészségünk megőrzésében. Ennek a családnak egyik leghatékonyabb csoportját képezik az antocianidin flavonoidok, melyek sötétebb (sötétlilás, fekete) színű gyümölcsök pl: fekete áfonya, fekete szőlő, fekete ribizli héjában, vagy a szőlőmagban, találhatóak.

A fekete bogyós gyümölcsökben rejlő őserőt manapság a tudomány is újra felfedezi, pedig a népi gyógyászat már régóta ismeri az előnyös tulajdonságaikat. Ezek a gyümölcsök (szinte mindegyik) különleges és nagyon hasznos összetevőkkel rendelkeznek. Eszeciáikat  kínálják az emberre zúduló , az egészséget veszélyeztető problémékkal szembeni védekezéshez. A mai modern élet káros hatásainak csak úgy tudunk ellenálni ha igénybe vesszük ezeket az őserő-forrásokat. Fogyasztásuk nem csak nyersen,  hanem lekvár,  dzsusz és tea formában is ajánlott.


Fekete áfonya
Legfontosabb összetevői többek között az antioxidánsok: A kékes színt adó antociánok, proantociánok, leukoantociánok, flavonolok és származékaik. A frissen szedett fekete áfonya 100 grammja mintegy 400 mg antocián-származékot tartalmaz. Az antociánok serkentik a kollagénszintézist, ami a kötőszövetek és bőr egészségéhez, üdeségéhez elengedhetetlenek. Antibakteriális és keringést serkentő hatásuk is van. Serkentik az immunrendszeri védekezést. Az antocián szabadgyökfogó hatása miatt szemvédő... bővebben >>>


Fekete ribizli
Nem egyszerűen jó, fogyasztása kifejezetten ajánlott. Gyümölcsét gyógynövény szavunk mintájára joggal nevezhetnénk gyógygyümölcsnek, amit az idős embereknek gyógyszerek helyett kellene fogyasztani. Hatásaira az 1970-es években figyeltek fel ismét, többek között a középkori európai szerzetesek gyógynövényleírásait tanulmányozva... bővebben >>>,,,


Fekete berkenye
Fogyasztása előnyös erős vérzések esetén és besugárzással és antikoagulánsokkal történt gyógyítás után. Fogyasztása előnyös a magas vérnyomásos betegek számára a betegség mindhárom stádiumában. Tartalmaz továbbá jelentős mennyiségű jódot, és van benne A, B2, E, K, PP, vitamin, makro-mikroelemek: kálcium, vas, bór, réz, mangán, molibdén... bővebben >>>

 


 

Fekete szőlő (fajták)
A fekete szőlők héjában is található nagy mennyiségű rezveratrol (mint polifenol) különleges szívvédő hatással rendelkezik. Rezveratrol nevű molekula erős antioxidáns (azaz hatékonyan semlegesíti a sejtekre káros agresszív molekulákat az ún. szabadgyököket) gyulladást gátló hatású, a vérrögök kialakulását megakadályozhatja ,lassíthatja a sejtek öregedését. ... bővebben>>>

 


 

Fekete szeder
A szederben nagyobb mennyiségben található vas, kálium, kalcium, magnézium, foszfor, kén réz, mangán, cink, boron, nikkel, szelén, króm. Tartalmaz továbbá nyomelemeket és vitaminokat. Baktériumölő tulajdonsága lehetővé teszi, hogy bármilyen súlyos a húgyutak betegsége, hosszabb, rövidebb idő alatt sikerül meggyógyulnia a betegnek...bővebben>>>

 


 

 

Fekete bodza (Sambuci flos)

A gyógynövények ismerete olyan régi, mint az emberiség története. Az ősember ösztönösen keresett olyan anyagokat, amelyeket betegségének, bajának gyógyítására felhasználhatott. A fejlődés későbbi folyamán már céltudatosan kutatta a gyógyító anyagokat, és azokat meg is jegyezte magának. Miként táplálékának jelentős részét, úgy a gyógyszereit is a növényvilág szolgáltatta....bővebben>>>

 

 


+ + +

Aszalt szílva

Az aszalt szílva

Táplálkozástudományi professzorok ezidáig úgy vélték, hogy az erdei gyümölcsök rendelkeznek a legnagyobb szabadgyök-semlegesítő hatással, azonban a legfrissebb kutatásokból kiderült, hogy az aszalt szilva jóval nagyobb antioxidánsdózissal rendelkezik. Ezért immunrendszerünk erősítése érdekében a téli és a tavaszi időszakban különösen ajánlott aszalt szilvát fogyasztani.

 

 


 

ORAC - az ételek antioxidáns szintje (USDA - 2007)

A Dr. Guohua Cao által a Tufts Egyetemen USDA Human Nutrition Research Center on Aging intézetében kifejlesztett ORAC- teszt az egyik legérzékenyebb és legmegbízhatóbb módszer az antioxidánsok oxigéngyök- megkötő képességének mérésre. Ez az egyetlen vizsgálat, amely a szabadgyökök gátlásának idejét és mértékét együttessen méri.

A lenti cikkben található ORAC értékek a "régi" 2004-es előtti mérési adatokat tartalmazzák. Azóta a adatokat felülvizsgálták(!), és sok esetben nagyobb ORAC értékeket kaptak a kutatók.

Mely ételek tartalmazzák a legtöbb antioxidánst?

Ételeink kiválasztásakor számos szempontot vehetünk figyelembe: legyen finom, tápláló, egészséges vagy éppen alacsony kalóriatartalmú. Ajánlatos azonban az antioxidáns-tartalomra is figyelni, amelyet az ORAC érték segítségével adhatunk meg. Egy táplálék antioxidáns- tartalmát az ORAC- mutató (oxygen radical absorbance capacity, szabadgyök- megkötő kapacitás) adja meg. Az ORAC értékeket feltüntető táblázatot 2007-ben hozta nyilvánosságra (Hírszem: itt letöltheted.)az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma, a táblázatban 277 élelmiszer szerepel.

orac_antioxidans.jpgAz antioxidánsok olyan, az élelmiszerekben megtalálható természetes vegyületek, amelyek gyógyító hatásúak, és gátolják az öregedést. Működésük alapja, hogy kivédik a sejtjeinkben keletkező úgynevezett szabadgyökök káros hatásait. A sok antioxidánst tartalmazó (magas ORAC értékű) élelmiszer jobb hatással van egészségünkre, mint a kisebb értékű.

Az aszalt szilva 100 grammja 5770 ORAC értéket képvisel, míg a gránátalma 3307, a mazsola 2830, a kelkáposzta 1770, a fokhagyma 1662-t. Az étkezési paprika esetében ez a szám 710, a kivi esetében 610, az alma, a répa és az őszibarack ORAC értéke viszont mindössze 200 körüli. A főzés jelentősen csökkenti, míg a párolás segít megőrizni a zöldségek és gyümölcsök antioxidáns-tartalmát.

A szakemberek naponta 5000 ORAC értékű fogyasztást javasolnak, azonban ha valaki nagyobb mértékben van kitéve a szabadgyökök károsító hatásának, például sportol, dohányzik vagy egészségtelenül táplálkozik, javasolt a bevitelt akár duplájára növelni. "Az aszalt szilva az antioxidánsok mellett gazdag káliumban, vasban, kalciumban, magnéziumban és foszforban is, emellett rosttartalma is magas" - nyilatkozta lapunknak Kürti Gábor természetgyógyász. "Mazsolából a színes szőlőből készültet válasszuk, mivel ennek magasabb a bioflavonoid-tartalma, amelynek gyulladásgátló, allergiaellenes, továbbá baktérium- és vírusölő hatása van."

Medipress

(Forrás: lifenetwork.hu) - NINGXIA WOLBERRY: a tökéletes táplálék


Fontos

Szavazás

Egészségünket a gondolkodásunk hogyan befolyásolja?
A pénz a legfontosabb
A szeretet a legfontosabb.
A reményünk a legfontosabb.
A hitünk a legfontosabb.
Asztali nézet