Az élet minőségével foglalkozunk! "Tanuld magad egészségesre!" „A jövő orvosa nem gyógyszerhez folyamodik, hanem felkelti páciense érdeklődését az emberi test gondozása, a táplálkozás, a betegségek okai és azok megelőzése iránt." (Thomas Edison 1847 – 1931 elektrotechnikus, feltaláló USA)... >>> BLOG
Bemutatkozik a
STUDIUM Alfa Bt.
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI DIVÍZIÓ
Jó "kulcsokat"(20% ok) keresünk a Pareto elv alapján,
hogy megoldjuk a 80% (okozat) akadályozó következményt
Cégvezető Lakner Ferenc
Én jól ismerem a szabványos (tanúsított) minőségirányítási rendszerek célját, logikáját, felépítését. Világos főcélok vezették a szabványalkotókat: életképes, egészséges, jól működő, önszabályozási struktúrákkal rendelkező vállalatirányítási előírások létrehozása olyan vezetés számára, amely önkéntes alapon veti alá magát a szabványkövetelmények teljesítésének (és az akkreditált tanúsításnak), a rendszeres belső és külső megfelelés-ellenőrzésnek (audit) és korrekciókényszernek (azonosítás, szabályozás) azért, hogy a cég eredményes, sikeres, fejlődő, és erős legyen, a szakterülete legjobbjaként elégítse ki a vevők igényeit!
Ilyen
"Egészséges" MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI
rendszerek építésére vállakozik a STUDIUM Alfa Bt.
-------------------------------------------------------------------
A szervezés- és vezetéstudományban ismert ún. klasszikus
minőségiskola neves képviselői szerint a minőség...
P. B. Crosby alapvető szemlélete, mely szerint a minőséget a vezetőség tevékenysége határozza meg. Ezzel kapcsolatos követelmények:
E. W. Deming minőségfilozófiájának alapvető minőségszemlélete az alábbiakat követeli meg:
Ajánlatunk: Vezetői Tanácsadás AKÁR ON-LINE TECHNOLÓGIÁVAL IS !!
MINŐSÉGKÖZPONTÚ IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREKET (MIR) ÉPÍTÜNK
PROJEKTMENEDZSMENT ALAPPAL,
MINDEN MÉRETBEN, HATÉKONY KIEGÉSZÍTŐKKEL
Kinek ajánljuk a minőségközpontú irányítási rendszert ?
Természetesen az Ön cégének, vagy az Ön közreműködésével megtalált cégnek. Persze csak akkor, ha jobb, nagyobb, hatékonyabb és sikeresebb akar lenni a konkurenciánál, és tudja hogy a vevők megelégedettségének megtartása és folyamatos növelése az ÖN kulcsa a piaci sikerhez. És főleg akkor ajánljuk a mi szisztémánkat ha a foglalkoztatott létszáma az 1-49 fős statisztikai csoportba tartozik (itt a legnehezebb jól megcsinálni).
Ha Önt érdekli ez a téma valószínű, hogy megfelelő szakmai és technológiai alapokkal és szándékkal rendelkezik ahhoz, hogy feljebb lépjen a cégek közötti rangsorban. Ha azt tapasztalja, hogy fojtogatja a konkurencia, egy szabványos, kézben-tartható irányítási rendszerrel feltárhatja tartalékait, talpon maradhat, elérheti célját. A jó rendszer folyamatközpontú, fejlesztés, és emberközpontú tehát minőségközpontú. A hatékony megoldás az Ön kezébe van olvassa végig javaslatainkat.
Tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy a minőségközpontú irányítás követelmény-szabványának (ISO 9001) megfelelő "MIR" az Ön cégénél is csak akkor válik valóságosan működővé, és akkor térül meg a befektetés, ha a rendszer felépítésében ÖN és a csapata, (menedzsmentje, üzlettársai), aktív közreműködéssel vesznek rész. A tervezést és a "MIR projekt" irányítását rábízhatja a működtetésben is jártas, forrásanyagokat biztosító, tapasztalt tanácsadó cégre. Természetesen a hozzávalókat meg kell vásárolni, és az alkalmazást meg kell tanulni.
Tehát, jól nézzen körül a "piacon" (nálunk is), ne dőljön be az első rózsaszín (olcsó) ajánlatnak, a hangzatos referencialista sem minden!!
(A többség csak a szépet mutatja és nem a valót.)
Lakner Ferenc cégvezető
"A minőségirányítási rendszerek a szervezeteket
segítik a vevők megelégedettségének növelésében"
(ISO 9000)
I. Irányítási rendszert szeretnénk építeni Önnek
A MIR szabványcsalád (ISO 9000, -9001, -9004, -19011) alapgondolata vezet bennünket a tanácsadás során:
"A vevők olyan jellemzőkkel rendelkező termékeket (szolgáltatást) igényelnek, amelyek megfelelnek igényeiknek és elvárásaiknak. Ezek az igények és elvárások a specifikációkban jutnak kifejezésre." "A minőségirányítási rendszerben alkalmazott megközelítés arra ösztönzi a szervezeteket, hogy elemezzék a vevői követelményeket, meghatározzák azokat a folyamatokat, amelyek hozzájárulnak a vevő számára elfogadható termék előállításához, és hogy ezeket a folyamatokat szabályozott állapotban tartsák..." (ISO 9000)
Mi nem áltatjuk Önt azzal hogy egy új irányítási rendszer létrehozásában Önnek és a munkatársainak szinte semmit sem kell tenni. Az feltételezzük, hogy csak "fenntartásokkal" hisz a mesékben. Reméljük egy ilyen "átalakítási" folyamatban, majd támaszkodik a saját szervezési tapasztalataira, (fontos a példamutatás) és elfogadja azokat az ismereteket és tanácsokat, amelyek betartásával a rendszerépítés sikeres lehet. Ha megbíz bennünket, mi adjuk a forrásokat (dokumentum minták), a módszereket (oktatás) és aktívan együttműködünk (akár on-line kapcsolattal is) a szabályozó dokumentumok elkészítésében (TEAM), a rendszer bevezetésében. A siker érdekében, az alapelveket (a nyolc alapelv alapján ISO 9000:2005) komolyan- vesszük és be is tartjuk.
Ismertetőnkben több helyen a minőségközpontú irányítást hangsúlyozzuk, (nem a minőségirányítást) ráadásul ezzel összhangban a projekt alapú irányítás feltételeinek a megteremtését alapvető feladatnak tekintjük, ennek jó oka van, anyagainkból kiderül. Úgy véljük, hogy az eredeti szabványalkotói szándék szerint, az irányítási rendszer központi eleme a minőségtudatosság minden szinten, ezt jobban tükrözi az általunk alkalmazott megnevezés. A jelenlegi hivatalos magyar szabványnév változat, egy ettől eltérő értelmezés eredménye. Célunk a tanúsításra alkalmas rendszer felépítésén túl, a stabil, hosszútávon is hatékony működés. Nagyon fontos a pozitív dolgozói közérzet, a képzettség növelése, a megértés, az érdekeltség, és a megelégedés is.
Az is kulcsfontosságú, hogy a minőségirányítási vezető, (akinek minimum szakirányú tanfolyami végzettséggel illik rendelkezni a tanúsításkor pl.: TÜV Akadémia) a menedzsment tagjaként (ezt előírja a követelményszabvány) kezdettől aktívan, és felelősen vegyen részt az "építkezésben". A minőségirányítás vezetője (főleg kis cégeknél) lehet akár a cég vezetője is.
A rendszerépítés időtartamát Ön határozza meg, az áraink is ehhez igazodnak, de kéjük vegye figyelembe ezzel kapcsolatos tapasztalatainkat.
Nálunk a legfontosabb az őszinte kertelésmentes beszéd. Ha a fentiek felkeltették az érdeklődését, és egyben szeretné látni mi is az a MIR (ISO 9001:2000 Minőségirányítási Rendszer) kérem töltse le a minta kézikönyvünket. Persze a tisztánlátáshoz még nagyon sok dolog kel - minimum egy magyar előírásszabvány (MSZ EN ISO 9001:2001) - és egy részletes (akár élő MSN kapcsolattal) bemutató. Erről a későbbiekben olvashat.
Az oldalainkon található rengeteg információit természetesen nem csak "a kezdésre" szántuk. Egy sajátos szakmai információbázist szeretnénk kiépíteni haladóknak is. Itt is fő a fokozatosság és a mértékletesség.
Az általunk alkalmazott mikro projekt-menedzsment (PM) a visszajelzések szerint gazdagítja a vezetés eszköztárát, erősíti a személyes felelősségtudatot és a munkatársak önbecsülését, mindezekkel együtt hatékonyabbá teszi az alkalmazó cég irányítását. Ezt a plusz szolgáltatást (PM) rendkívüli kedvezménnyel ajánljuk. A "gondos gazda" igényű vállalkozásoknál, (gondolom ilyen az Öné is) a projekt-menedzsment teljes körű alkalmazása, (MS Office-2003 informatikai háttérrel) jelentősen egyszerűsíti, és átláthatóvá teszi az erőforrásokkal (pénzügyi is) való gazdálkodást, az egyéni teljesítmények objektív megítélését, és a dokumentációkezelést.
Kérem szánjon rá egy kis időt, és olvassa végig tájékoztatóinkat, vegye igénybe kedvezményes ajánlatainkat.
II. A tanácsadási módszertanunk
Vállalkozásunk tanácsadói több mint másfél évtizedes szakmai tapasztalatot szereztek ipari és szolgáltatási MIR rendszerek működtetésében és létrehozásában (nálunk mellékállásban dolgoznak). A rendszerépítés néha improduktívnak tűnő erőfeszítés, nem lehet hatékony, ha csak a beszállítói követelménynek szól (csak a minősítés megszerzése a cél). Az igényes rendszer (ilyen a mi rendszerünk), egy belső harmóniát is teremt.
A rendszerépítés időállósága döntően azon múlik, hogy a megbízó cég szakemberei (a mintaanyagok, az általunk adott képzés és a külső képzés) tanultak, valamint a szabványismeret alapján, milyen szinten kapcsolódnak be, az alrendszerek (folyamatok) korrekt meghatározásába (dokumentálásába), valamint a szabályozó dokumentumok kialakításába, testre szabásába, és bevezetésébe. Ha van példamutatás és motiváció, ha kialakul minden szinten az értés és megértés, együttműködés jön létre a célok megvalósítása érdekében, kialakul a minőségtudat.
Módszertanunk TQM elemekre is épül (Total Quality Management≈Teljeskörű Minőségközpontú Irányítás), hatékonyság-centrikus és gyakorlatias.
Lényege:
Előtérbe helyezzük a veszteségek ok-okozati összefüggéseinek szakszerű feltárását és elemzését, az erősségek fejlesztését a gyengeségek javítását (cél kimunkálása). Összehangoljuk a folyamatok specifikálását és dokumentálását, a tiszta gazdálkodási és humán információkat.
A MIR rendszerépítésben - hozzáadott érték szempontjából - az egyik legfontosabb tanácsadási területünk a vonatkozó szabvány (ISO 9001) szerinti, "gazdálkodás az erőforrásokkal" fejezet (ember, anyag, eszköz, módszer, és pénzügyi viszonyok). Ezen belül a követelményeknek megfelelő alkalmazás humán erőforrás irányú megalapozása (képzés), az elvárások, a hatáskör a felelősségi kör, és a szabályozó dokumentumok körültekintő kidolgozása (azonosítási rendszer és ciklustervezés, címkézés stb.). Azt tapasztaltuk, hogy ez a munka speciális szakértelmet igényel és kulcsfontosságú (ez az egyik erősségünk).
Alapvetően egy jó vállalkozásnál a MIR szabvány által előírt tevékenységek szabályozottak és valamilyen szinten működnek. A rendszerépítés során a meglévő elemeket hozzáigazítjuk a szabvány követelményeihez és a menedzsment igényeihez. A munkafolyamatok eredményességét és bevezetettségét a QMS-STUDIUM módszerrel mérjük.
Aki figyelmesen végigolvassa és kinyomtatja a MIR témákkal kapcsolatos oldalainkat, már most egy kis házi tanfolyam tudásanyagának vázát tartja a kezében (hírlevelükben a részletekre is kitérünk). Az anyagok tematikus csoportosításban a Fókusz -ból is elérhetők.
Az ilyen részletes információközlés nem szokásos a QMS tanácsadással foglalkozó szolgáltatói berkekben. Ezzel az érdeklődők megnyerése, ismeretkörének bővítése, a tanácsadási stílusok és tartalmak közötti választási lehetőség megteremtése a célja a STUDIUM Alfa Bt. vezetésének. Pontosan tudjuk mitől működik megbízhatóan és eredményesen egy irányítási rendszer, neves Dunaújvárosi minőségdíjas cégeknél alkalmazottként szereztünk meg a szakterületi gyakorlatot. Úgy véljük vállalkozóként az ajánlólevelünk a módszertanunk nyitott könyve lehet.
Az irányítási rendszer követelményeit tartalmazó szabványt (ISO 9001) várhatóan 2009-ben új korszerűsített változatban adják ki. Nagy valószínűséggel a TQM (Teljeskörű Minőségirányítás) elveket is tartalmazó szabványkötet az ISO 9004 ez-irányú ajánlásait emelik be nagyobb mértékben az új szabványba követelményként, nagyobb figyelmet szentelve az erőforrásokkal való gazdálkodásnak (akár pénzügyi is) és a projekt szemléletnek. Mindezeket figyelembevéve segítjük tanácsainkkal a minket választó cégeket.
A 2008 évben 30%-os kedvezményt adunk (saját pályázati alapból) minden mikró és kisvállalkozásnak. Az új szabványra való áttérést (vevőinknek) 2009-ban, és 2010-ben jelentős 50% -os kedvezménnyel vállaljuk (csak az alapköltségek, óradíj + utazás térítése) . ITT töltse le bemutatónkat.
III. A rendszerépítés és működés körforgása
IV. A tanácsadás menete (a vonatkozó szabványok szóhasználatával)
1. Alapelvek ismertetése, előkészítés (képzés I.)
A "Minőségirányítási" szabványcsalád nyolc alapelvre épül (részletezve itt).
Ezek röviden:
Végigkísérjük ezek értelmezését, bemutatjuk hogyan lehet létrehozni az alapelveknek megfelelő irányítási rendszert. Elindítjuk a dokumentáció készítéshez szükséges adatgyűjtést.
2. A minőségirányítási szabványok bemutatása, általános módszertan (képzés II.)
Részleteztük és értelmeztük az előírás szabványokba foglaltakat. Tanácsokat, ötleteket módszertani és tartalmi segítséget adunk mintaanyagok alapján a különböző pontoknak való megfeleléshez (mintaanyagok általános bemutatása). Előkészítjük a felmérést.
3. Felmérés (miért is kell "nekünk" ez a MIR ?)
Felmérjük Ön és a munkatársai segítségével a cége helyzetét (mit gondolnak Önök ezekről: erősségek, gyengeségek, rangsor, jó módszerek a konkurenciánál stb...). Megkeressük a veszélyes pontokat, a problémákat. Beazonosítjuk a lehetőségeket, és azt hogy miben jobbak a konkurenciánál, (és min kell javítani). Követendő példaképet is keresünk. Meghatározzuk, definiáljuk a folyamatokat, a célokat, a felelősségi köröket, és a továbbiakban erre építünk (pontosítunk, szabályozunk, dokumentálunk).
4. A projekt-menedzsment és a minőségirányítás
A "gondos-gazda" szemlélet teljes-körű megteremtése a (többnyire kisméretű) szervezeteknél jelentős nehézségekbe ütközik. A problémák áthidalását segíti elő cégünk a projekt-menedzsment alapok kiépítésével, (projektközpontú, felelősségszervezésű irányítás) amellyel egységesen realizálhatók az MIR szabványban előírt alapelvek.
A külső és belső gyártási (szolgáltatási) folyamatok figyelembevételével azonosítjuk a projekteket és segítünk az elindításban. Ehhez kell az önálló tervezés (PDCA) minden szinten. Tiszta, (egyértelmű) a feladatra bontott felelősség és hatásköri, munkaköri előírások, hatékony gazdálkodás az erőforrásokkal, precíz azonosítás, és a határidők deklarálása (dokumentálás + ösztönzés).
*Projekt (MSZ EN ISO 9000:2005/ 3.4.3.):
"Egyedi folyamat amely egy sor összehangolt és szabályozott, a kezdeti és befejezési időpontok megjelölésével kitűzött olyan tevékenységekből áll, amelyeket konkrét követelményeknek megfelelő cél elérésére végeznek, figyelembe véve az idő, költségek és az erőforrások korlátait."
MEGJEGYZÉS: Egy egyedi projekt része lehet egy nagyobb projektcsoportnak.
MEGJEGYZÉS: Egyes projektekben a célokat finomítják és a termék jellemzőit a projekt előrehaladása során fokozatosan határozzák meg.
MEGJEGYZÉS: A projekt eredménye lehet egy termék (szolgáltatás), egy, vagy több egysége.
Egyéb forrás: Minőségirányítási rendszerek. Útmutató a projekt minőségirányításához ISO 10006:2003
5. A vezetőség szerepe a minőségközpontú irányításban
Már az első lépéseknél a vezetőség aktív bevonása a rendszer létrehozásába és működtetésébe tesz különbséget minőségügy és minőségközpontú irányítás között. A döntéshozók bevonása a munkába testre szabja az intézkedések kidolgozását és bevezetését is. A dolog mikéntjére adunk választ (mintaanyag alapján) ebben a szakaszban és megtesszük a gyakorlati lépéseket hogy a ISO 9001/5 szabvány-fejezetre is épített előírásrendszer (a kézikönyvben) működőképes legyen.
6. Erőforrások a rendszerben
Számba kell venni és be kell azonosítani az összes erőforrást (ember, anyag, gép, módszer, stb.), ami szükséges és elégséges a kívánt minőségi színvonal eléréséhez (minőségcélok). Át kell vizsgálni és értékelni kell az erőforrásokat, azonban nem csupán megfelelőségi szempontból, a folyamatok optimalizálása érdekében a szükséges átcsoportosításokat is el kell végezni (meg kell tervezni). Megalkotjuk az eljárásokat és segítjük az alkalmazást.
7. Minőségirányítás a beszerzés során
A beszerzett termékek és szolgáltatások minőségét át kell vizsgálni és a beszállítókat értékelni és minősíteni kell. Ezen értékelés alapján kell összeállítani a minősített beszállítók listáját, mely garancia lehet az Ön termékének/szolgáltatásának színvonalára nézve is! Itt is és a további pontokban leírtaknál is az eljárásleírásokban dokumentáljuk a részleteket a teendőket, előírásokat.
8. Termék gyártása/szolgáltatás megvalósítása
A rendszer legnehezebben szabályozható pontja, hiszen ezen folyamat cégenként más és más. Fel kell építeni a folyamatábrákat vagy folyamatmátrixot, melyet részekre bontva, az egyes lépéseket részletesen vizsgálva egyszerűsíthetjük a szabályozási feladatokat: fő folyamat (gyártás/szolgáltatás), támogató folyamatok (projektek keretében) és szabályozó dokumentumok. Ezt követően már „csak össze kell fésülni” a szabályozás lépéseit, az ellentmondások kizárása érdekében.
9. Rendszer mérése, értékelése, továbbfejlesztése
Tervezett rendszerességgel mérni és értékelni kell az irányítási rendszer hatékonyságát, megfelelőségét, de az eredménytől függetlenül is időről-időre fel kell mutatni (dokumentáltan bemutatni), hogy miként fejlesztjük a rendszert és az egyes elemeit, milyen eszközökkel próbáljuk tökéletesíteni azt. Ez a rész a rendszer alapvető kérdései közé tartozik, hiszen az optimalizálás lehetőségeiről, a folyamatok egyszerűbbé- hatékonyabbá tételéről szól. Az adatok, elemzések rámutatnak miként érhető el az erőforrások kedvező felosztása és a költségek csökkentése. Bemutatjuk a legegyszerűbb elemzési, statisztikai módszereket is (ok-okozat, ABC v. Pareto analízis stb.).
10. Rendszer bevezetése és dokumentálása, auditja és tanúsítása
Az összehangolt dokumentálás a rendszerbevezetés az auditálás és a visszacsatolás (szabályozás) követelményeit és lépéseit megtanítjuk, témacsoportonként és összességében is (mintaanyagok alapján). A bevezetést a próbaműködés követi (3 hónap). A belső auditra és a vezetőségi felülvizsgálatra való felkészülés komoly vizsgát jelent a cég életében, hiszen pontról pontra át kell vizsgálni a dokumentációban foglaltakat és a működést, és ki kell minden hibát javítani (lásd III. fejezet), hogy az auditorok ne találhassanak (lényegi) hibákat, sem a rendszerben, sem annak működtetésében.
11. Minőség-módszertan, Informatika, biztonság, irodatechnika, értékelési technikák, marketing elemek aktualizálása (a próbaműködés alatt)
A kijelölt munkatársak folyamatos képzésével, informálásával, támogatást adunk a rendszerépítés, átalakítás során felmerült módszertani, informatikai (MsOutlok, MsOffice alapon), technikai, marketing problémák megoldására is.
(# További részletes információ a VI.-XVIII. fejezetekben # fejlesztés alatt)
V. A tanácsadás időintervallumai
Az idő kérdése fontos lehet, de most még ismeretlenül felhívjuk - kedves érdeklődő- a figyelmét hogy a cége (információs) befogadóképességét és változásképességét elsősorban Ön tudja a legreálisabban megítélni. A fenti folyamatcélok alapos, előkészített, megtervezett, személyre szabott, sikeres realizálása az Ön és munkatársai aktivitásától (ahogy már előzőekben is említettük) is jelentős mértékben függ, (ezt mérjük a QMS-STUDIUM technikával ami egy többlépcsős SWOT analízishez hasonlít). A ráfordított idő és energia, a dolgozói megértésben, befogadásban, az aktív közreműködésben, végső soron a vállalkozás eredményességének (javításában) javulásában térül meg.
Mi (és más tanácsadó cég is) természetesen mindezek figyelembevételével nagyon rövid határidővel, gyors, néhány hónapos rendszerépítést is tudunk a mintarendszerünk konvertálásával vállalni, ami garantáltan tanúsítás-képes. Ez a megoldás rendszerint a cég alkalmazottaiból (az aktív közreműködési "megértés" hiánya miatt) erős passzivitást és ellenállását vált ki, ezért hosszú távon (sokszor már a próbaműködés alatt is) működtetési problémákat, ellehetetlenülést okoz.
Az a tapasztalatunk, hogy cégmérettől függően az optimális előkészítésre, (felmérések, szabványismereti képzés projektterv,) minimum 4-6 tanácsadási alkalom (általában 2 óra/alkalom) kell. Az alkalmak között praktikusan 1-1 hetet célszerű hagyni, esősorban azért hogy a rendszerépítésbe bevont munkatársaknak legyen megfelelő idejük a megértéshez, és a részfeladatok elvégzéséhez. A rendszerszabványnak (ISO 9001 kérdések) öt (4.-8.) kiemelt fejezete van, amelyekben a rögzített előírások realizálása szintén 2-3 tanácsadási alkalmat igényel (fejezetenként) összesen min. 10 hét. A kész, dokumentált, bevezetett rendszer tanúsítása (VIII. tanúsításhoz vezető út) előtti próbaműködésre minimum három hónapot kell szánni.
Cégünk a mai internet, és informatika-központú világban rendkívül fontosnak tartja az információbiztonságot (MSZ ISO/IEC 27001:2006) is. Ezt a témát is át kell tekinteni, természetesen az Ön igényei szerint, és a cég jellegéhez és méretéhez igazodva. Ez is minimum 1-2 tanácsadási alkalmat igényelne.
Ebből következik hogy a (minimum és még hatékony) rendszerépítés, "nagyon" kisméretű cégeknél is legalább 4-5 hónapot (+ 3 hónap próbaműködés) igényelne. A ciklust a vezetőségi felülvizsgálat (lásd IV./9. amelyben a tanácsadó aktív előkészítő szerepet vállal) és a tanúsítás zárja.
Árajánlatunk a mintadokumentumok árából, egy rendszerárból (cégméret és utazási költség függő) és a tanácsadási óradíjból (közreműködési szint igény függő) áll.
Reméljük a fentiek meggyőzték Önt arról hogy a STUDIUM Alfa Bt. által kínált szolgáltatások igénybevétele sok előnnyel jár. Kérjen díjmentes konzultációt. Kérje cégére szabott árajánlatunkat.
Bővebben: http://studiumalfa.ewk.hu e-mail: studium.alfa@gmail.com
Üdvözlettel :
Lakner Ferenc cégvezető, vezető tanácsadó (flakner@gmail.com)
Fontos
arról, hogyan múlik az idő
Itt irhatsz nekünk
Kedves Barátom! Remélem ezen a honlapon megtaláltad azokat az információkat amelyek miatt a vonzás törvénye szerint ide jöttél. Ha megtaláltad, és hasznos volt, engedd meg, hogy így ismeretlenül is a BARÁTOMNAK szólítsalak, mivel a "rezgéseink" közel lehetnek egymáshoz. Ha kérdésed vagy javaslatod van írj nekünk a KÖSZÖNÖM oldalon (menü) vagy e-mail: egeszsegsuli@gmail.com
Fényben és áldásban fürdök. Békés, kiegyensúlyozott, higgadt és nyugodt vagyok. Isten tökéletessége életem minden mozzanatában megnyilvánul. Egészséget, jólétet, szeretetet, áldást kívánok magamnak és másoknak. tovább>>>
Az egészséghez eléréséhez és megtartásához a honlapon található témákon kívül van még sok fontos terület, de a legfontosabb szerintünk a hit szeretet, igazság területe, a szeretet által munkálkodó hit. Ha ez a téma bővebben érdekel látogass el a www.koszikla.ewk.hu oldalra.
Szavazás